Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Prvý dojem ... č. 2 - pokračovanie

Vyriešený
Prijatý: 07.09.2020
Zodpovedaný: 08.09.2020
Autor: Juraj
Zodpovedal: Administrátor

Podnet:

Prvý dojem. Vlastne už druhý, lebo mi to nedá. 19.2. som písal o železničnej stanici a dnes chcem pridať do koša problémov ešte viac. Cez leto nás pri vstupe na stanicu potrápili opadané, hnijúce čerešne. Na ich kôstkach sa nejedna žena potrápila, najmä tie s úzkymi opätkami. Prežili sme. Teraz, vlastne dnes, pri rannom daždi vytekala voda z ríny mimo zvod do podchodu, lebo je upchatý. Existuje nejaká právomoc starostu, aby zatlačil na správcu železníc? Nemôžte vyvinúť nátlak, aby stanicu dal niekto do poriadku. Nie je to len vnútro budovy, ktoré je čisté, ale aj jej okolie, ktoré je pod ich správou. A robí to nepekný obraz o našej obci.


Odpoveď:

Dobrý deň, prepošleme Váš podnet prednostovi stanice, aby mal o tomto probléme informáciu a vedel sa k nej vyjadriť, resp. ju vyriešiť. Poruchy, opravy alebo akékoľvek zásahy v predstaničnom ako aj staničnom priestore sú však mimo našej kompetencie. Jedná sa o majetok Železníc Slovenskej republiky a keďže majú vlastnú právnu subjektivitu,  plne zodpovedajú za svoj majetok. Obec by mohla začať konanie len v prípade, ak by dochádzalo k ohrozeniu zdravia alebo života obyvateľov, čo v tomto prípade, našťastie, nie je. Podnety ohľadom železničnej stanice alebo priestoru okolo nej by bolo najlepšie smerovať priamo na generálne riaditeľstvo železníc. Takéto podnety od občanov by určite pomohli aj našej obci vo vyjednávaním so železnicami, keďže by sme mohli podložiť naše stanoviská aj reálnymi požiadavkami obyvateľov.